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[OCG] RISE OF THE DUELIST
SAMMAEL
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [09/12/2019] à 15:51

Après l'argument «c'est pas sympa pour les joueurs qui ont acheté des liens» est aussi valable dans l'autre sens : les liens (et les nouveaux terrains) ont rendu certains deck injouables (au niveau compétitif je ne sais pas trop mais en fun c'est juste affreux).


Un système en plus pour diversifier le gameplay est intéressant mais si justement on prend l'exemple des techniques des Speed Duels et qu'on incorpore des mécaniques similaires ça risque de devenir juste affreux. Quand je vois les combos qui sortent au premier tour maintenant je n'ose pas imaginer ce que ça donnerait si on avait en plus le droit à une petite compétence en plus qui stabiliserait encore plus tout ça. Après j'avoue qu'au format fun ça serait parfait.


@Kadoc : tu es sûr que Konami à explicitement dit que c'était pour ralentir le jeu ? Il me semble qu'il n'y a pas eu de déclaration officielle mais qu'on a tous considéré que c'était pour ça étant donné qu'en apparence le spam depuis l'extra deck serait limité. En tout cas si c'était vraiment pour ça il faut se rendre à l'évidence : c'est bel et bien un sacré échec !


Iliketrain
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [09/12/2019] à 16:34

Dans les grands changements que j'aimerais bien mais qui bouleverserait pas mal de choses (et qui sont donc peu probables): plus de points de vie !


Avec mes amis qui ont des decks bien plus lents c'est souvent ce qu'on fait quand je sors certains decks, on tourne à 16 000lp et pour l'avoir fait 15~20 fois je peux confirmer que ça changerait radicalement la méta.


tu es sûr que Konami à explicitement dit que c'était pour ralentir le jeu ?


Pour avoir commencer à rejouer au tout début des liens je confirme que le spam de 3 synchros tels que Trishula, Dragon de la Barrière de Glace étaient aussi facile que sortir 3 Levianier Dragon du Chaos. Y aussi pleins de decks pendules qu'on reverra petit à petit, ne les ayant pas connu j'aimerais bien voir des déban de ce côté (ça a commencé avec performage).


En tout cas si c'était vraiment pour ça il faut se rendre à l'évidence : c'est bel et bien un sacré échec !


C'est mitigé comme résultat, mais surtout à cause des liens qui font du +1 gratuitement. Le +1 limité à un style de jeu (le lien bujin) ainsi que les liens_1 monoarchétype (traptrix) sont très biens, ils permettent de ne pas pénaliser certains archétypes et de pénaliser ceux qui s'en sortaient déjà bien.


Là, c'est qu'on attend en générale trop longtemps pour le lien spécifique et qu'en générale les liens polyvalents sont … soit abusés soit ridicules car ils ne débloquent que 2 zones et sautent au tour suivant.


Ombrenoire
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [09/12/2019] à 16:39

Perso je ne suis pas convaincu qu'il y aura une nouvelle méthode d'invocation liée à l'extra deck, on en a quand même pas mal et les liens marquent un point de non retour.


Et si tout simplement Konami nous proposait de nouvelles cartes de type "skill" comme on le voit en speed duel. Dans la série Vrains et notamment à partir de la deuxième partie, les principaux antagonistes utilisent des skills en master duel, alors pourquoi pas ?


Dans la même veine, nous n'avons pas encore vu apparaitre la mécanique des cartes magies liens comme c'est le cas dans Vrains.


Nous en saurons surement plus le 21 décembre où moment du reveal du nouvel anime !


heiechan
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [09/12/2019] à 18:20

des Skills serai sympa

pouvoir invoquer les monstres rituels sans la carte magie comme des monstres normaux (qui perdraient leurs effets du coup) ou mettre les monstres dans l'extra deck


Kadoc
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [09/12/2019] à 19:40

Citation de heiechan Le [09/12/2019] à 18:20

des Skills serai sympa

pouvoir invoquer les monstres rituels sans la carte magie comme des monstres normaux (qui perdraient leurs effets du coup) ou mettre les monstres dans l'extra deck


Mettre les rituels dans l'extra? Adieu Lutincantation :mrgreen:


Si Kadoc il surveille bien, il aura des p’tits cubes de fromage.

Mk51
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [09/12/2019] à 19:45

Salut , en gros yaura plus de link ? Donc tous les deck « link » seront obsolète ??

J’ai pas tous compris deosler si on peux m’expliquer svp


Ombrenoire
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [09/12/2019] à 19:49

Citation de Mk51 Le [09/12/2019] à 19:45

Salut , en gros yaura plus de link ? Donc tous les deck « link » seront obsolète ??

J’ai pas tous compris deosler si on peux m’expliquer svp


Non rien de tout ca. Pour résumer l'année prochaine va sortir une nouvelle série yu-gi-oh (comme on a eu vrains pour ne citer que le dernier), or, à chaque nouvelle série depuis yu gi oh 5d's, konami nous a habitué à l'associer à une nouvelle méthode d'invocation liée à l'extra deck (synchro, XYZ, lien) ou plus générale comme les pendules.


Nous spéculons donc sur ce que va apporter la nouvelle série comme mécanique de jeu et plusieurs d'entre nous pensent que pour une fois il n'y aura pas de nouvelle méthode d'invocation liée à l'extra deck mais quelque chose de nouveau


heiechan
Membre
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [09/12/2019] à 20:41

Citation de Kadoc Le [09/12/2019] à 19:40


Citation de heiechan Le [09/12/2019] à 18:20

des Skills serai sympa

pouvoir invoquer les monstres rituels sans la carte magie comme des monstres normaux (qui perdraient leurs effets du coup) ou mettre les monstres dans l'extra deck


Mettre les rituels dans l'extra? Adieu Lutincantation :mrgreen:


ah bah oui ^^'

au moins pouvoir les invoquer comme des monstres normaux


Dangeur
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [12/02/2020] à 11:26

Gaia the Fierce Knight returns louder, angrier, and with a time machine.



The New Pack’s Cover!



ROTD-JP001 Madou Kishi Gaia / Gaia the Magical Knight

Level 7 LIGHT Warrior Effect Monster

ATK 2300

DEF 2100

(This card is always treated as a “Gaia the Fierce Knight” card)

You can only use the (2) effect of this card’s name once per turn.

(1) If you control no monsters or if your opponent controls a monster with 2300 or more ATK, you can Normal Summon this card without Tribute.

(2) If this card is Normal or Special Summoned: You can Special Summon 1 Level 5 Dragon monster from your hand or GY in Defense Position.



ROTD-JP002 Norowareshi Ryuu – Curse of Dragon (Cursed Dragon – Curse of Dragon)

Level 5 DARK Dragon Effect Monster

ATK 2000

DEF 1500

You can only use each effect of this card’s name once per turn.

(1) If this card is Normal rSpecial Summoned: You can add 1 Spell/Trap that specifically mentions “Gaia the Dragon Champion” from your Deck to your hand.

(2) If this card is sent to the GY: You can target 1 “Gaia the Dragon Champion” you control; negate the effects of all face-up monsters your opponent controls that have ATK equal to or less than that monster’s.



ROTD-JP003 Hougeki no Catapult Turtle (Bombarding Catapult Turtle)

Level 4 WATER Aqua Effect Monster

ATK 1000

DEF 2000

You can only use the effect of this card’s name once per turn.

(1) Tribute 1 monster you control;Special Summon 1 “Gaia the Fierce Knight” monster OR 1 Level 5 Dragon monster from your hand or Deck.



ROTD-JP004 Ankoku Kishis Gaia Soldier (Soldier Gaia the Fierce Knight)

Level 8 DARK Warrior Effect Monster

ATK 2600

DEF 2100

You can only use each effect of this card’s name once per turn.

(1) (Quick Effect): Tribute 1 Dragon Fusion Monster you control; Special Summon this card from your hand.

(2) If this card is Special Summoned: You can target 1 Attack Position monster on the field;change that monster to Defense Position.

(3) You can Tribute this card; add 1 Level 7 or higher Warrior monster from your Deck to your hand, except “Soldier Gaia the Fierce Knight”.



ROTD-JP037 Ryuu Madou Kishi Gaia (Gaia the Magical Dragon Champion)

Level 7 WIND Dragon Fusion Effect Monster

Materials: 1 “Gaia the Fierce Knight” monster + 1 Level 5 Dragon monster

You can only use the (2) and (3) effect of this card’s name each once per turn.

(1) While this card is in a Monster Zone, it’s card name is treated as “Gaia the Dragon Champion”.

(2) During the Main Phase: You can target 1 other card on the field; this card loses 2600 ATK; destroy that target.

(3) If this card destroys an opponent’s monster by battle: This card gains 2600 ATK.



ROTD-JP049 Souha-suru Gaia (Charging Gaia)

Field Spell Card

You can only use the (2) effect of this card’s name once per turn.

(1) If you control “Gaia the Dragon Champion”, your opponent cannot activate effects during the Battle Phase.

(2) Apply one of the following.

• You can reveal 1 “Gaia the Fierce Knight” monster in your hand; add 1 Level 5 Dragon monster from your Deck to your hand.

• You can reveal 1 Level 5 Dragon monster in your hand; add 1 “Gaia the Fierce Knight” monster from your Deck to your hand.



ROTD-JP050 Spiral Fusion

Normal Spell Card

(1) Fusion Summon 1 Dragon Fusion Monster from your Extra Deck using monsters from your hand or that you control as material. A “Gaia the Dragon Champion” Summoned by this card gains 2600 ATK and can make 2 attacks against monsters per Battle Phase.



ROTD-JP068 Spiral Discharge

Continuous Trap

You can only use the 2nd effect of “Spiral Discharge” once per turn.

(1) While you control a “Gaia the Dragon Champion in a Monster Zone, your opponent cannot target other monster(s) you control for an attack, except “Gaia the Dragon Champion”.

(2) When an attack is declared involving your “Gaia the Dragon Champion”, you can target 1 card on the field; destroy it.



ROTD-JP069 Spiral Reborn

Normal Trap Card

You can only activate 1 “Spiral Reborn” per turn.

(1) Target 1 Level 7 or lower Dragon monster in your GY; Special summon it. A “Gaia the Dragon Champion” Summoned by this card cannot be targeted or destroyed by your opponent’s card effect(s).


J'avais pas vu qu'on avait déja un sujet pour ROTD, faut supprimer celui que j'ai fait


Dangeur
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[OCG] RISE OF THE DUELIST posté le [13/02/2020] à 08:28

A ton of themes getting send offs



Nemesys Keystone

Earth Rock / Effect

LV1 700/0

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) You can target 1 of your banished monsters, except “Nemesys Keystone”; Special Summon this card from your hand, and if you do, shuffle the target into the Deck.

(2) During the End Phase, if this card is currently banished, and was banished this turn: You can add it to your hand.



Megalith Phul

Earth Rock / Ritual / Effect

LV2 500/2000

You can Ritual Summon this card with any “Megalith” card.

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) If this card is Ritual Summoned: You can target 1 Ritual Monster in your GY; this card’s Level becomes that monster’s Level, then add that target to your hand.

(2) During the Main Phase (Quick Effect): You can Ritual Summon 1 “Megalith” Ritual Monster from your hand or Deck, by Tributing monsters from your hand or field whose total Levels equal or exceed the Level of the monster you Ritual Summon.



Senka Meishou – Souryuu / Ancient Warriors Allies – Shuanglong

Wind Beast-Warrior / Link / Effect

Link-2 1100 / BL BR

2 Beast-Warrior monsters, including a WIND “Ancient Warriors” monster

You can only use this card name’s (1) and (3) effects once per turn each.

(1) If this card is Link Summoned: You can add 1 “Ancient Warriors” card from your Deck to your hand.

(2) “Ancient Warriors” monsters you control gain 500 ATK/DEF.

(3) (Quick Effect): You can send 1 card from your hand or field to the GY, then target 1 face-up card your opponent controls; return it to the hand.



Shinkai no Miyako – Magallanica / Magallanica, the Deep Sea City

Spell Field

(This card is always treated as “Umi”.)

(1) When this card is activated: You can place 1 WATER monster from your Deck to the top of your Deck.

(2) Once per turn: You can target 1 WATER monster you control; increase its Level by 1 or 2 until the end of this turn.

(3) Once per turn, if you Special Summon a WATER Synchro Monster(s) during your Main Phase: You can look at your opponent’s hand, and if you do, banish 1 card from it face-up until the End Phase.



Senka Shiryaku – Tounan no Kaze / Ancient Warriors Saga – Southeast Winds

Spell Continuous

Send this card to the GY during your 2nd Standby Phase after activation.

(1) Once per turn: You can toss a coin once, and if the result is heads, send this card to the GY.

(2) If this card is sent from the Spell & Trap Zone to the GY: You can activate this effect; for the rest of this turn, your opponent cannot activate cards or effects in response to your “Ancient Warriors” effects’ activations, also all “Ancient Warriors” Effect Monsters you control gain this effect.

– When this card declares an attack: You can destroy 1 card your opponent controls.



Shaddoll Ruq

Trap Continuous

You can only use this card name’s (1) effect once per turn.

(1) During the Main Phase: You can Fusion Summon 1 “Shaddoll” Fusion Monster from your Extra Deck, by banishing Fusion Materials listed on it from your field or GY, but it cannot attack directly, then you can send 1 monster your opponent controls with the same Attribute as the Summoned monster to the GY.


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