Deck Dark Magicien

Navigation des Magiciens
Créé par Lord_Marethyu le 17 avril 2017
• Categorie : Deck Yu-Gi-Oh
• Format de Tournoi : Avancé

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Ce deck est légal


Description

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[Avancé] Deck Magicien posté le [10/09/2017]

Salut

Alors en regardant ton deck on peut remarquer deux trois petit trucs :

1 : Beaucoup trop de carte "perimé", trop lente car appartenant à une autre époque bien plus lente : Maître du chaos ; Valkyrie ; Thaumaturge ; sorcier du crepuscule ; voyante ; épée de revelation ; Excavation de Pierre Magique ; Flèche Brise-Sort ; Rétrécissement ; Armure de Sakuretsu ; Cercle Envoûtant ; Cylindre Magique
Aujourd'hui ces cartes ne font à mon avis que ralentir ton Deck

2 : Je ne suis pas sur que l'association DM et compteur soit particulièrement efficace. Déjà que les magiciennes des ténèbres ralentissent le deck DM pour la plus part, les compteurs ne vont pour moi pas dans la même catégorie (l’expérimenté est devenu trop lent et n'apporte pas un intérêt suffisant).
Du coup je te conseil de choisir entre 3 Deck qui seront – selon moi – tous plus rapide que celui-ci :

– Dark Magicien, tellement de support qu'il marche tout seul maintenant, pour te donner un exemple voici le mien non opti : Mon deck Dark Magicien

– Magicien Girl : Je connais pas trop mais avec les effets de combo d'invocation des petites et la reduction d'attaque il parait que c'est sympa.

– Compteur : Alors celui-là mon conseil c'est d'attendre, en effet du support Bête Mythique arrive dans 1 ou 2 booster et c'est pas mal du tout

Citation de arclight Le [14/08/2017] à 20:25

EXFO-JP005
Bitrooper/Bit Looper
EARTH/Cyberse
Level 4
1500/2000
You can only use this card’s name effect once per turn.
(1) You can send 1 Level 2 or lower monster from your hand to the Graveyard; Special Summon this card from your hand.

EXFO-JP006
Beltlink Wall Dragon
EARTH/Dragon
Level 6
0/2100
Cannot be Normal Summoned/Set. Must be Special Summoned by this card’s effect.
(1) When you Link Summon a monster(s): You can Special Summon this card from your hand, and if you do, place 2 counters on this card.
(2) Neither player can Link Summon a Link Monster whose Link Rating is higher than the number of counters on this card, also only Link Monsters can attack.
(3) If a monster is Link Summoned: Remove 2 counters from this card.
(4) Once per turn, during the Standby Phase: Place 1 counter on this card.

EXFO-JP022
Mythical Beast Jackal
DARK/Spellcaster
Pendulum/Effect
Level 1
Scale 4
0/1400
Pendulum Effect: You can only use this card’s name Pendulum Effect once per turn.
(1) If you do not control another card in your Pendulum Zone: You can target 1 face-up card you control that you can place a Spell Counter on; destroy this card, and if you do, place 1 Spell Counter on that card.
Monster Effect:
(1) Each time a Spell Card is activated, place 1 Spell Counter on this card when it resolves.
(2) You can remove 3 Spell Counters from your field, then Tribute this card; Special Summon 1 “Mythical Beast” Effect Monster from your Deck, except “Mythical Beast Jackal”.

EXFO-JP027
Mythical Beast Master Cerberus
LIGHT/Spellcaster
Pendulum/Effect
Level 8
Scale 4
2800/2800
Pendulum Effect: You can only use this card’s name Pendulum Effect once per turn.
(1) If you do not control a card in your other Pendulum Zone: You can destroy this card, and if you do, add 1 “Mythical Beast” Effect Monster from your Deck to your hand.
Monster Effect:
(1) Each time a Spell Card is activated, place 2 Spell Counters on this card when that Spell Card resolves.
(2) If there are 4 or more Spell Counters on your field, this card cannot destroyed by card effects.
(3) Once per turn: You can remove 4 Spell Counters from your field, then target 1 monster your opponent controls; banish it, and if you do, this card gains ATK equal to the original ATK of the banished monster until the end of this turn.

EXFO-JP038
Excode Talker
WIND/Cyberse
2300/Link 3 (U/L/R)
2+ Cyberse-Type Effect Monsters
You can only use the (1) effect of this card’s name once per turn.
(1) When this card is Link Summoned: You can choose a number of unused Main Monster Zones equal to the number of monsters in the Extra Monster Zone; those Main Monster Zones cannot be used while this monster remains face-up.
(2) Monsters that this card points to gain 500 ATK, also they cannot be destroyed by card effects.

EXFO-JP044
Three Burst Shot Dragon
DARK/Dragon
2400/Link 3 (U/L/D)
2+ non-Token Monsters
(1) Once per turn, when a Spell/Trap Card, or monster effect, is activated during the Damage Step: You can negate that activation.
(2) If this card attacks a Defense Position monster, inflict piercing damage to your opponent.
(3) During your Main Phase, except the turn this card was Special Summoned: You can Tribute this card, then target 1 Link 2 or lower Link Monster in your GY; Special Summon it, then you can Special Summon 1 Level 4 or lower Dragon monster from your hand.

EXFO-JP052
Fire Prison
Field Spell Card
(1) Dragon monsters on the field gain 300 DEF.
(2) Neither player can attempt to Link Summon a Link Monster that has less Link Arrows than the total of those of the Link Monsters already on the field, also only Link Monsters can attack.
(3) If there are 2 or more Cyberse Link monsters on the field, apply the following effects:
• When a Cyberse monster’s activated effect resolves, negate that effect.
• Cyberse monsters on the field cannot attack, or be targeted for attacks or effects.

EXFO-JP058
Magical Boost
Quick-Play Spell Card
You can only activate 1 of this card’s name per turn.
(1) Send the top 2 cards of your Deck to the Graveyard, then target 1 face-up card on the field that you can place a Spell Counter on; place 2 Spell Counters on that card.
(2) If this card in its owner’s possession is destroyed by an opponent’s card effect: You can Special Summon 1 monster from your Deck that you can place a Spell Counter on, and if you do, place 2 Spell Counters on it.

EXFO-JP066
Parallel Port Armor
Normal Trap Card
(1) Target 1 Link Monster you control; equip it with this card. It cannot be targeted for your opponent’s card effects, also it cannot be destroyed by battle.
(2) You can banish this card and 2 Link Monsters from your GY, then target 1 Link Monster you control; that monster can attack twice during each Battle Phase this turn.

EXFO-JP073
Magical Burst
Continuous Trap Card
You can only use this card’s name (2) effect once per turn.
(1) Each time an opponent’s monster effect is activated, place 1 Spell Counter on this card when that effect resolves.
(2) You can send this card with 6 or more Spell Counters to the Graveyard; add 1 Spell Card from your Deck to your hand.

De plus pense à ajouter les endymions (la magie et le monstre) qui sont pour moi primordiaux.

Voilà j'espère avoir pu t'aider et que ma réponse est pas trop sévère, au pire fonce sur ta voie et tente, c'est comme ça que l'on s'améliore et que l'on forme son propre style !

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Main Deck

Magicien de L'Illusion Noire
Magicien de L'Illusion Noire
Magicien de L'Illusion Noire
Magicien Sombre
Magicien Sombre
Magicien Sombre
Mahad Oracle Palladium
Mahad Oracle Palladium
Apprentie Magicienne Illusion
Apprentie Magicienne Illusion
Apprentie Magicienne Illusion
Magicienne des Chocolats
Bâton du Magicien
Bâton du Magicien
Bâton du Magicien
Robe du Magicien
Attaque de Magie Noire
Baguette Magique
Baguette Magique
Cercle Magique Sombre
Cercle Magique Sombre
Cercle Magique Sombre
L'Œil de Timée
L'Œil de Timée
L'Œil de Timée
Main Gauche du Magicien
Pot de Dualité
Pot de Dualité
Village Secret Des Magiciens
Village Secret Des Magiciens
Voile de Magie Noire
Voile de Magie Noire
Âme Éternelle
Âme Éternelle
Âme Éternelle
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Horizon des Ténèbres
Navigation des Magiciens
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Extra Deck


Dragon Amulette
Magicien Sombre le Dragon Chevalier
Magicien Sombre le Dragon Chevalier
Paladin des Ténèbres
Paladin des Ténèbres
Dragon de Métal Flamboyant aux Yeux Rouges
Dragon de Métal Flamboyant aux Yeux Rouges
Grand Magicien Ébène
Grand Magicien Ébène
Magicien Illusion Ebène
Magicien Illusion Ebène
Numéro 11 : Gros Oeil
Numéro 28 : Papillon de Nuit Titanesque

Stats

Il y a 40 cartes dans la pioche
Répartition des Cartes
Type NB
Monstres 16
Magies 16
Pièges 8
Niveau des Monstres
123456789101112
0 1 3 1 0 3 8 0 0 0 0 0
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Exemple de main :

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