Bienvenue visiteur, pour poster sur ce forum vous devez vous enregistrer.
Présentations Flux RSS Recherche
Pages : 1 2 3
Amazing Defenders
Mickool
Membre
Messages : 146


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [25/04/2022] à 11:27

Pour l'instant ce n'est qu'un nom, mais voici le futur "booster à 3 extensions" qui sortira au Japon en août.

Titre indicatif mais qui peut laisser supposer des mécaniques défensives (peut être des points de défense énormes).


https://ygorganization.com/tobehonestijusthinktheavengers/


Mickool
Membre
Messages : 146


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [15/06/2022] à 13:39

Pas beaucoup d'informations mais de jolies images, nous aurons donc du Transformes, des furries fluffy XYZ et des danseuses rituels, n'empêche les 3 arts sont très beaux je trouve (surtout les fluffy qui grandissent par amour lol).


Source : https://ygorganization.com/peopleslivesareearthsfutureblazingrescuespirits/


「R-ACE」(レスキュー・エース)

R-ACE (read as Rescue-Ace)

A righteous ace monster that bravely stands up to any and all threats!



「ピュアリィ」

Purery

An Xyz Monster that grows when it receives love!



「御巫」(みかんこ)

Mikanko (A young maiden that serves Kami in Shinto)

A Ritual Monster that advents through a mysterious dance!



Hiro8890
Membre
Messages : 359


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [15/06/2022] à 15:51

ça me fume ces Deck Build Pack, à chaque fois c'est pareille :


Des gros robots, une Waifu, et un dragon 😆


Je troll, je suis surtout curieux pour Purery.


Et en vrais, moi qui déteste les Waifus… je commence de plus en plus à les apprécier 😆


Zytronx
Membre
Messages : 191


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [15/06/2022] à 17:45

Pour un dragon ils est un peu mignon x)

Blague à part c'est logique les machines sont une source d'inspiration facile et les waifus ça fait vendre donc bon rien de surprenant. J'aime beaucoup le style graphique des Purey que je pense être faits par le même dessinateur des Melffys.


Je suis une illusion interdimensionelle matérialiste qui se recharge.
Ah et aussi je sors souvent des cartes inutilisées soyez prévenus x)

Mickool
Membre
Messages : 146


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [15/06/2022] à 18:01

Plus je regarde la Waifu, plus je trouve que c'est Valyrie de FGO x) https://typemoon.fandom.com/wiki/Valkyrie


Fader08
Membre
Messages : 546


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [16/06/2022] à 12:49

Konami c'est vraiment la mort de l'originalité, toujours le même schéma'…


Mickool
Membre
Messages : 146


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [11/07/2022] à 17:49

On part sur quelque chose de plutôt complet




DBAD-JP001 Rescue-ACE Impulse

Level 3 FIRE Warrior Effect Monster

ATK 1500

DEF 1500

You can use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

(1) During your Main Phase: You can make the 1 Effect Monster your opponent controls with the highest ATK (your choice, if tied) unable to activate its effects on the field this turn.

(2) When your opponent activates a monster effect on the field (Quick Effect): You can Tribute this card from your hand or field; Special Summon 1 Machine “Rescue-ACE” monster from your Deck.




DBAD-JP002 Rescue-ACE Air Hoister

Level 4 FIRE Warrior Effect Monster

ATK 1700

DEF 1700

You can use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

(1) If this card is Normal or Special Summoned: You can add 1 “Rescue-ACE” Spell from your Deck to the hand.

(2) When your opponent activates a monster effect on the field (Quick Effect): You can Tribute this card from your hand or field; Special Summon 1 “Rescue-ACE” monster from your hand, except “Rescue-ACE Air Hoister”.




DBAD-JP03 Rescue-ACE Hydrant

Level 1 FIRE Machine Effect Monster

ATK 0

DEF 0

You can use the 2nd and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

(1) Your opponent cannot target this card for attacks or with card effects while you control a “Rescue-ACE” monster other than “Rescue-ACE Hydrant”.

(2) You can activate 1 Quick-Play Spell or Trap the turn it is Set by your “Rescue-ACE” card’s effect.

(2) During your Main Phase: You can add 1 “Rescue-ACE” monster from your Deck to your hand, except “Rescue-ACE Hydrant”.




DBAD-JP005 Rescue-ACE Fire Attacker

Level 6 FIRE Machine Effect Monster

ATK 2200

DEF 2200

You can use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

(1) If a “Rescue-ACE” monster(s) other than “Rescue-ACE Fire Attacker” is Normal or Special Summoned to your field: You can Special Summon this card from your hand.

(2) If a card(s) is added to your opponent’s hand, except by drawing: You can draw 2 cards, then send 1 card from your hand to the GY.




DBAD-JP006 Rescue-ACE Fire Engine

Level 7 FIRE Machine Effect Monster

ATK 2500

DEF 2500

You can use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.

(1) If a “Rescue-ACE” monster(s) other than “Rescue-ACE Fire Engine” is Normal or Special Summoned to your field: You can Special Summon this card from your hand.

(2) If a monster(s) is Special Summoned to your opponent’s field: You can Special Summon 1 Level 4 or lower “Rescue-ACE” monster from your hand, Deck, or GY.




DBAD-JP007 Rescue-ACE Turbulance

Level 9 FIRE Machine Effect Monster

ATK 3000

DEF 3000

You can use the 1st, 2nd, and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

(1) You can banish 2 “Rescue-ACE” cards from your GY; Special Summon this card from your hand.

(2) During your Main Phase: You can Set up to 4 “Rescue-ACE” Quick-Play Spells and/or Normal Traps with different names directly from your Deck.

(3) If another card(s) you control leaves the field by an opponent’s card effect: You can target 1 card on the field; destroy it.




DBAD-JP008 Rescue-ACE Headquarters

Field Spell

(1) “Rescue-ACE” monsters you control gain 500 ATK/DEF while your opponent controls a monster.

(2) During your Main Phase, you can Normal Summon 1 “Rescue-ACE” monster in addition to your Normal Summon/Set. (You can only gain this effect once per turn.)

(3) Once per turn: You can target 4 of your “Rescue-ACE” cards that are banished and/or in your GY; shuffle them into the Deck, then draw 1 card.




DBAD-JP009 RESCUE!

Quick-Play Spell Card

(This card is always treated as a “Rescue-ACE” card.) You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

(1) Target 1 “Rescue-ACE” monster in your GY, or, if you control “Rescue-ACE Hydrant”, you can target 1 monster in your opponent’s GY instead; Special Summon it to your field.




DBAD-JP010 ALERT!

Quick-Play Spell

(This card is always treated as a “Rescue-ACE” card.) You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

(1) Add 1 “Rescue-ACE” monster from your GY to your hand, or, if you control “Rescue-ACE Hydrant”, you can add 1 “Rescue-ACE” monster from your Deck to your hand instead.




DBAD-JP011 CONTAIN!

Normal Trap

(This card is always treated as a “Rescue-ACE” card.)

(1) If you control a “Rescue-ACE” monster: Target 1 Effect Monster your opponent controls; it cannot attack, its effects are negated, also, if you control “Rescue-ACE Hydrant”, it cannot be used as material for a Fusion, Synchro, Xyz, or Link Summon. These effects last until the end of this turn.




DBAD-JP012 EXTINGUISH!

Normal Trap

(This card is always treated as a “Rescue-ACE” card.)

(1) If you control a “Rescue-ACE” monster: Target 1 Effect Monster your opponent controls; destroy it, and if you control “Rescue-ACE Hydrant”, this turn, your opponent cannot activate the effects of the destroyed monster as well as monsters with the same original name.


Mk51
Membre
Messages : 372


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [11/07/2022] à 20:19

Le gros a 3000 est giga fort ! Poser 4 c’est fou !!! Et puis les M/P sont pas degeu ! Sa plus Regulus plus des Extend machine et le deck est vraiment fort !


WilDJack
Membre
Messages : 111


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [12/07/2022] à 01:19

Malheureusement et/ou heureusement il ne s'agit pas de machines "terre" cela aurait été tout simplement devastateur couplé avec chenillinfini (ça peut pet être se discuter pour l'extra) … Déjà comme ça avec du Méchabot ça risque de faire méchamment mal (j'y reviens après) .


L'archétype semble déjà viable et pratiquement autosufisant sans savoir si toutes les cartes sont dévoilées ou sans déjà parler de futurs supports c'est assez dingue. Du coup, Couplé avec un bon support ça va allumer plus d'incendie que les éteindre.


De multiples moyens de tuto et de recyclage, il y a de la pioche des moyens d'extend et de quoi gêner les monstres à effet adverses. Que demander de plus pour un début ?


Le terrain est vraiment excellent, les magies/pièges sont vraiment pas mal non plus surtout leurs effets "bonus" avec la lvl 1. On a quasi un monster reborn x3…

Et omg on peut les tuto et poser toutes d'1 coup.


Méchabot c'est ce qui me vient direct en tête. Le terrain va permettre d'exploiter tranquille des trucs comme Ruinforce Méchabot et Forteresse sans gaspiller de la ressource ni gêner l'archétype puisque ça sera recyclé Périmètre de Défense Méchabot trouvera sa place rapidement aussi très certainement au vue des level 7 et 9 faciles à sortir et qui protégerons le reste.


Il doit y avoir d'autres machines qui ne demande qu'à se combiné à tous ça j'y ai pas encore réfléchi mais c'est sûr ça promet !


Regulus en effet…


incarnus
Membre
Messages : 528


haut haut de page
Amazing Defenders posté le [12/07/2022] à 04:06

enfin un archétype qui me hype de ouf, en vrai si ils est a moins de 300 boules pour tout l'engine ce sera un grand oui pour le coup on a un deck avec un vrai potentiel


Pages : 1 2 3