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[OCG] Terminal world
sayajin17
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[OCG] Terminal world posté le [15/09/2023] à 13:17









Zytronx
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[OCG] Terminal world posté le [15/09/2023] à 21:49

Comme pour le Structure, les cartes Barrières de Glace sont (pour la plupart) les meilleures du Deck mais la base est juste trop nulle pour que ça marche Le Main Deck est à refaire complètement et le Deck n'as pas de moyen in-archetype de mettre en place une seule interruption.


Je suis une illusion interdimensionelle matérialiste qui se recharge.
Ah et aussi je sors souvent des cartes inutilisées soyez prévenus x)

Crobe
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[OCG] Terminal world posté le [16/09/2023] à 21:07

Pour Ice barrier, on avait dit à l'époque du SD que les supports n'étaient clairement pas suffisants et c'est vrai. Ils étaient d'ailleurs moins bons que ceux qu'ont été révélés ici (qui sont insane). Mais ça restait des cartes assez intéressantes qui ont introduits des possibilités de combo. Ici on a encore des cartes qui viennent ajouter des possibilités de combo, mais on a surtout enfin des win condition puissantes qui sont viables à sortir T1. Donc en vrai on a maintenant pas mal d'outil à disposition, et Ice barrier contient des monstres qui ont des effets Floodgate assez forts, donc ça peut tenir la route. Evidemment pas en méta, mais dans les decks tier 3 il va peut être exister ! Faudra que je jette un oeil sur tout ça.


Les supports Infernoid sont corrects, concrètement c'est surtout la fusion qui est insane, permet potentiellement de foolish 10 Infernoid sur ton premier tour pour installer ton jeu de manière très puissante et tuto 1 m/p en plus. La link est forte mais c'est une link 4 quoi, de mes souvenir c'est pas le deck qui spam le plus, mais si tu foolish 10 avec la fusion, j'imagine que c'est assez simple de reborn 3 Infernoid ensuite pour invoquer la link 4 et tuto une trap. Par contre les 2 autres magies sont juste correctes mais sans plus, c'est des toolbox. A la limite la Destruction de carte peut permettre un mix avec Dark world, mais honnêtement ça me paraît douteux.


shinrasensei
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[OCG] Terminal world posté le [11/10/2023] à 17:54

Ah du support barrière de glace, ca fait plaiz 🙂


Artwork stylé comme souvent avec l'archétype


J'ai l'impression quand même que Konami ne sait pas trop quoi faire avec cet archétype….Après il parait de tellement loin aussi. Le nombre de cartes présent explique aussi la diversité des effets, même si peu de cartes finalement sont impactantes (à voir les deck liste ice barrier, ce sont quasiment toujours les mêmes monstres main deck qu'on trouve, seul les ratios diffèrent)


C'est une extension de 100 cartes ou bien un dueliste pack? J'espère qu'on aura d'autres cartes révélées prochainement!


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Cherche la réponse en ce même lieu d’où t’est venue la question.
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Voilà la voie correcte des exercices en Santé ».

newmatt
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[OCG] Terminal world posté le [10/11/2023] à 17:04

J'ai remarqué que ce post avait été abandonné et que les images ne sont plus disponibles, voici les 16 nouvelles cartes apporté par ce pack pour 4 archétypes du lore "Terminal World"


Infernoid :



TW01-JP097 Infernoid Evil

Level 1 FIRE Fiend Fusion Effect Monster

ATK 1100

DEF 1100

Materials: 2 “Infernoid” monsters

You can only use the (1)st and (2)nd effects of this card’s name each once per turn.

(1) If this card is Fusion Summoned: You can banish 1 “Infernoid” monster from your GY; send “Infernoid” monsters with different names from each other from your Deck to the GY equal to the banished monster’s Level.

(2) If this card is sent to the GY or banished: You can add 1 “Void” Spell/Trap from your Deck to your hand.



TW01-JP098 Infernoid Flood

LINK-4 FIRE Fiend Link Effect Monster

ATK 3000

Links: Top; Bottom Left; Bottom; Bottom Right

Materials: 2+ monsters, including an “Infernoid” monster

You can only use the (1)st, (2)nd and (3)rd effects of this card’s name each once per turn.

(1) If your opponent would Special Summon a monster(s) (Quick Effect): You can Tribute 1 monster; negate the Summon, and if you do, banish those monsters.

(2) If a card(s) is banished from your GY: You can banish 1 card on the field.

(3) If this Link Summoned card in its owner’s control is destroyed by your opponent: You can Special Summon 1 “Infernoid” monster from your Deck, ignoring its Summoning conditions.



TW01-JP099 Shidou-suru Rengoku (Incinerativating Purgatory/Void Blaze-Up)

Normal Spell Card

You can only use the (2)nd effect of this card’s name once per Duel

(1) Reveal 1 “Infernoid” monster or 1 “Void” Spell/Trap in your hand; discard your entire hand, then draw the same number of cards you discarded.

(2) If you control no monsters, or all monsters you control are Fiend monsters, and this card in your GY, except the turn it was sent there: You can banish it, then target up to 11 of your banished “Infernoid” monsters with different names; return them to the GY.



TW01-JP100 Rengoku no Kekkai (Final Barrier of Purgatory/Void Barrier)

Continuous Spell Card

You can only use the (2)nd effect of this card’s name once per turn.

(1) “Infernoid” monsters you control gain 100 ATK for each of your banished “Infernoid” monsters.

(2) If you control no monsters, or all monsters you control are Fiend monsters: You can activate 1 of these effects;

● Add 1 of your banished “Infernoid” monsters to your hand.

● Special Summon 1 “Infernoid” monster from your hand, ignoring its Summoning conditions.



Spoiler :



Reprints:


Infernoid Antra

Infernoid Harmadik

Infernoid Patrulea

Infernoid Piaty

Infernoid Seitsemas

Infernoid Attondel

Infernoid Onuncu

Infernoid Pirmais

Infernoid Sjette

Infernoid Devyaty

Infernoid Decatron

Infernoid Tierra

Void Seer

Void Expansion

Void Vanishment

Void Imagination

Void Apocalypse

Eye of the Void

Void Launch

Void Purification

Void Feast



Bête spirituelle :



TW01-JP122 Seireijuutsukai Rera / Spiritual Beast Tamer Lara

Level 1 LIGHT Psychic Effect Monster

ATK 100 DEF 2000

You can only Special Summon “Spiritual Beast Tamer Lara(s)” once per turn. You can only use the 1st, 2nd, and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

(1) You can discard this card; immediately after this effect resolves, Normal Summon 1 “Ritual Beast” monster from your hand.

(2) If a “Ritual Beast” card(s) you control would be destroyed by battle or card effect, you can banish this card from your field or GY instead.

(3) If this card becomes banished: You can Special Summon 1 “Ritual Beast” monster from your Deck, except “Spiritual Beast Tamer Lara”.



TW01-JP123 Seireijuuki Nochiudrago / Ritual Beast Ulti-Nochiudrago

LIGHT Wyrm / Fusion / Effect

LV7 2400/1900

1 “Ritual Beast Tamer” monster + 1 “Spiritual Beast” monster

Must be Special Summoned (from your Extra Deck) by banishing the above cards you control and/or from your GY. You can only Special Summon “Ritual Beast Ulti-Nochiudrago(s)” once per turn.

(1) Your opponent cannot target other “Ritual Beast” monsters you control with card effects.

(2) (Quick Effect): You can return this card to the Extra Deck, then target 1 of your banished “Ritual Beast” monsters; Special Summon it, but it cannot attack directly.



TW01-JP124 Seireijuuki Reirautari / Ritual Beast Ulti-Reirautari

WIND Psychic / Link / Effect

Link-4 2600 / T BL B BR

3+ Effect Monsters

You can only use the 2nd and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

(1) Neither player can Tribute cards to activate a card effect.

(2) You can target 1 of your banished “Ritual Beast” cards; return it to the hand or Extra Deck, then, immediately after this effect resolves, you can Normal Summon 1 “Ritual Beast” monster from your hand.

(3) During your opponent’s turn (Quick Effect): You can target 1 “Ritual Beast” card you control and 1 card your opponent controls; banish them.



TW01-JP025 Reijuu no Keishou / Ritual Beast Inheritance

Continuous Spell

You can only use the 2nd and 3rd effect of this card’s name each once per turn.

(1) Monsters your opponent controls lose 200 ATK for each different Type among “Ritual Beast” monsters you control.

(2) You can reveal 1 “Ritual Beast” monster in your hand; add 1 “Ritual Beast” monster with a different Type from your Deck to your hand, then discard 1 card.

(3) If 2 or more monsters are Special Summoned to your field at the same time: You can target 1 monster on the field; change its battle position.



Spoiler :


Reprints


Ritual Beast Tamer Lara

Ritual Beast Tamer Elder

Ritual Beast Tamer Wen

Spiritual Beast Apelio

Spiritual Beast Pettlephin

Spiritual Beast Cannahawk

Spiritual Beast Rampengu

Ritual Beast Tamer Zeframpilica

Ritual Beast Tamer Zefrawendi

Spiritual Beast Tamer Winda

Ritual Beast Ulti-Apelio

Ritual Beast Ulti-Pettlephin

Ritual Beast Ulti-Cannahawk

Ritual Beast Ulti-Gaiapelio

Ritual Beast Ulti-Kimunfalcos

Ritual Beast’s Bond

Ritual Beast Return

Ritual Beasst Steeds

Ritual Beast Ambush

Ultimate Providence



Genex :



TW01-JP050 A・O・G リターンゼロ Arms of Genex Return Zero

Level 10 DARK Machine Synchro Effect Monster

ATK 3100

DEF 2950

Materials: 1 DARK Tuner + 1+ non-Tuner monsters

(1) When your opponent activates a monster effect (Quick Effect): You can banish 1 monster from your GY with the same Attribute as that monster, but a different one than those banished to activate this effect of this card’s name this turn; negate the activation, and if you do, destroy that monster.

(2) Once per turn: You can target up to 6 of your “Genex” monsters with different Attributes that are banished and/or in your GY; shuffle them into the Deck, then you can destroy up to that many cards in the Spell & Trap Zone.



TW01-JP051 リペア・ジェネクス・コントローラー Repair Genex Controller

Link-1 DARK Machine Link Effect Monster

ATK 1200

Links: Left

Materials: 1 Level 4 or lower “Genex” monster

You can only Special Summon “Repair Genex Controller(s)” once per turn.

(1) If this card is Link Summoned: You can add 1 “Genex” monster from your GY to your hand.

(2) Once per Chain, if a “Genex” monster(s) is added to your hand, except by drawing it, you can: Immediately after this effect resolves, Normal Summon 1 “Genex” monster, also you cannot Special Summon monsters from the Extra Deck for the rest of this turn, except by Synchro Summon using a “Genex” Tuner as material.



TW01-JP052 レアル・ジェネクス・ウンディーネ Real Genex Undine (R-Genex Undine)

Level 4 WATER Aqua Effect Monster

ATK 1700

DEF 1100

(1) Once per turn: You can banish 1 “Genex” monster from your GY; this card gains that monster’s Attribute, then, if you banished a Tuner to activate this effect, you can treat this card as a Tuner until the end of this turn.

(2) If you control a “Genex” Synchro Monster: You can target 2 “Genex” monsters in your GY, including this card; add them to your hand, also banish any card sent to your GY for the rest of this turn.



TW01-JP053 レアル・ジェネクス・チューリング Real Genex Turing (R-Genex Turing)

Level 2 DARK Spellcaster Tuner Effect Monster

ATK 600

DEF 600

You can only use the (1)st effect of this card’s name once per turn.

(1) During your opponent’s Main Phase, if you control a “Genex” monster (Quick Effect): You can Special Summon this card from your hand, then, immediately after this effect resolves, you can Synchro Summon 1 “Genex” Synchro Monster.

(2) If this card on the field is used as Synchro material for a “Genex” Monster, it can be treated as a Level 1 or 3 monster.


Note: This card is a reference to Alan Turing, one of the fathers and founders of computer science. It is also a reference to the Turing Test, which is a test to see if machines can replicate human intelligence.



Spoiler :


TW01-JP054 Genex Controller

TW01-JP055 Genex Undine

TW01-JP056 Genex Power Planner

TW01-JP069 R-Genex Turbo

TW01-JP071 R-Genex Crusher

TW01-JP072 R-Genex Magma

TW01-JP083 Genex Ally Birdman

TW01-JP091 Locomotion R-Genex

Genex Searcher

Genex Worker

Genex Neutron

Genex Furnace

Genex Gaia

Genex Spare

Genex Turbine

Genex Doctor

Genex Solar

Genex Blastfan

Genex Recycled

Genex Army

R-Genex Overseer

R-Genex Accelerator

R-Genex Oracle

R-Genex Ultimum

Genex Ally Duradark

Genex Ally Remote

Genex Ally Powercell

Genex Ally Changer

Genex Ally Volcannon

Genex Ally Solid

Genex Ally Chemistrer

Genex Ally Bellflame

Genex Ally Crusher

Genex Ally Reliever

Hydro Genex

Thermal Genex

Geo Genex

Windmill Genex

Vindikite R-Genex

Genex Ally Triarm

Genex Ally Triforce

Genex Ally Axel

Final Gesture


Barrière de glace :



TW01-JP001 Houreizan no Ryuuso Lancea (Lancea, Dragonic Ancestor of the Ice Spirit Mountain)

Level 10 WATER Dragon Synchro Effect Monster

ATK 3300

DEF 2700

Materials: 1 WATER Tuner + 1+ non-Tuner monsters

You can only use the (1)st effect of this card’s name up to twice per turn.

(1) Once per Chain, if your opponent Special Summons a monster(s): You can Special Summon 1 “Ice Barrier” monster from your hand, Deck, Extra Deck, or GY, then you can change 1 opponent’s Attack Position monster to Defense Position.

(2) If this face-up Synchro Summoned card in its owner’s control leaves the field by your opponent: You can Special Summon 1 “Ice Barrier” Synchro Monster from your Extra Deck. (This is treated as a Synchro Summon.)



TWO-JP002 Hyoukekkai no Kenshi Georgius (Georgius, Swordman of the Ice Barrier)

Level 6 WATER Winged Beast Tuner Effect Monster

ATK 2000

DEF 1200

You can only use the (1)st and (2)nd effects of this card’s name each once per turn.

(1) If you control a “Ice Barrier” monster: You can Special Summon this card from your hand in Defense Position.

(2) If this card is Normal or Special Summoned: You can Special Summon 1 Level 5 or lower “Ice Barrier” monster from your hand or GY.

(3) Monsters in your opponent’s GY cannot activate their effects while you control another “Ice Barrier” monster.



TW01-JP003 Hyoukekkai no Kyoumashi (Mirror Magic Master of the Ice Barrier)

Level 2 Aqua Tuner Effect Monster

ATK 1000

DEF 400

You can only use the (1)st and (2)st effects of this card’s name each once per turn.

(1) You can Tribute 1 other Effect Monster; Special Summon up to 3 “Ice Barrier Tokens” (Aqua/WATER/Level 1/ATK 0/DEF 0), and if you do, increase this card’s Level by the number Summoned, also you cannot Special Summon monsters from the Extra Deck for the rest of this turn, except WATER Synchro Monsters.

(2) If this card is sent to the GY: You can add 1 of your “Ice Barrier” cards that is banished or in your Deck to your hand, except “Mirror Magic Master of the Ice Barrier”.



TW01-JP004 Hyoukekkai ni Itaru Shouiki (Frozen Domains Leading to the Ice Barrier)

Continuous Trap Card

You can only use the (2)nd effect of this card’s name each once per turn.

(1) Your opponent cannot activate cards or effects in response to the activation of your “Ice Barrier” monsters’ effects.

(2) If a monster(s) is Special Summoned from the Extra Deck: You can return 1 “Ice Barrier” monster you control to the hand or Deck, then you can place 1 card on the field or in the GY on the bottom of the Deck.

(3) Once per turn, during your End Phase: Reveal 3 “Ice Barrier” monsters with different names in your Extra Deck or destroy this card.



Spoiler :


Reprints:


Blizzed, Defender of the Ice Barrier

Blizzard Warrior

Cryomancer of the Ice Barrier

Reese the Ice Mistress

Royal Knight of the Ice Barrier

Numbing Grub in the Ice Barrier

Dai-sojo of the Ice Barrier

Medium of the Ice Barrier

Pilgrim of the Ice Barrier

Geomancer of the Ice Barrier

Shock Troops of the Ice Barrier

Samurai of the Ice Barrier

Dewdark of the Ice Barrier

Caravan of the Ice Barrier

Spellbreaker of the Ice Barrier

General Grunard of the Ice Barrier

Defender of the Ice Barrier

Warlock of the Ice Barrier

Sacred Spirit of the Ice Barrier

General Raiho of the Ice Barrier

Strategist of the Ice Barrier

Secret Guards of the Ice Barrier

General Gantala of the Ice Barrier

Dance Princess of the Ice Barrier

Prior of the Ice Barrier

General Wayne of the Ice Barrier

Revealer of the Ice Barrier

Speaker for the Ice Barriers

Hexa Spirit of the Ice Barrier

Zuijin of the Ice Barrier

Judge of the Ice Barrier

Brionac, Dragon of the Ice Barrier

Dewloren, Tiger King of the Ice Barrier

Gungnir, Dragon of the Ice Barrier

Trishula, Dragon of the Ice Barrier

Trishula, Zero Dragon of the Ice Barrier

Magic Triangle of the Ice Barrier

Medallion of the Ice Barrier

Mirror of the Ice Barrier

Winds Over the Ice Barrier

Freezing Chains of the Ice Barrier

After the Storm

Terror of Trishula

Void Trap Hole

Ice Dragon’s Prison



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shinrasensei
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[OCG] Terminal world posté le [11/11/2023] à 11:35

Je m'attendais pas à du support GENEX, le deck part de très très loin, il en faudra plus pour faire qqlch de décent, mais le link1 a l'air pas mal du tout. Une normal summon en plus gratos sans dépenser de CA, cela facilitera les synchros


Bête spirituel c'est cool, logique vu le lore qu'ils ont dans duel terminal


Barrière de glace, on dirait dans certains artwork des monstres venant d'autres archétypes qui deviennent barrière de glace. Genre on avait par ex, Wayne, Sabre X de l'archétype sabre X devenu Wayne, Général de la Barrière de Glace


Et là y a georgius le sabreur qui fait penser à un ancien monstre vallée de brume Guerrier-Faucon de la Vallée de Brume


On peut donc penser qu'on aura peut être des monstres laval/chevalier gemme/mythologique/Vylon qui auront leur version équivalent barrière de glace


On sait quand sort cette extension chez nous? Y a l'air d'avoir trop de reprint pour que ce soit un pack à 3 archétypes classique. Ca va peut être soritr chez nous sous forme de boite spécial, ou dueliste légendaire


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newmatt
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[OCG] Terminal world posté le [11/11/2023] à 11:40

Genex est passé de deck cassé injouable à deck cassé complètement fumax… Tant que la lien 1 est fonctionnelle ! Par contre à la moindre interrupt dessus ça redevient nul.

Le support infernoid et bête spi est bien sans être trop fort

Barrière de glace c'est carrément fumé (les cartes annoncées), le deck a de bonnes chances de se démarquer.


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shinrasensei
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[OCG] Terminal world posté le [12/11/2023] à 11:22

Ah effectivement, la link1 n'est pas limité à une fois par tour, donc ca peut spammer vite fait bien fait


Je pense que ice barrier est le grand gagnant de cette extension :

Un synto qui donne accès à n'importe quel synchro 6/7/8,

un extend qui fait CA+1 et effet floodgate,

une synchro qui permet de placer des floodgates durant le tour adverse et qui spé Trishula, Dragon de la Barrière de Glace ou Trishula, Dragon Zéro de la Barrière de Glace quand il quitte le terrain


Et le piège protège indirectement des interrupt, je pense qu'il a le potentiel en tout cas pour se frayer un chemin dans la dizaine de deck tier 1 existant acutellement


Et petit bonus cool, Emblème de la Barrière de Glace aura un artwork alternatif. J'espère juste qu'elle prendra pas la forme d'une exclu star ligth chez nous


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Kadoc
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[OCG] Terminal world posté le [12/11/2023] à 12:58

Je suis assez frustré de ce support bête spirituelle 😕

Pourquoi les nouveaux monstres ne sont pas tous vents? Tous les monstres de l'archétype à part Gaiapelio, Bête Spirituelle Ultime le sont. Ça peut créer des conflits avec Wynn la Canalisatrice de Vent.

Pourquoi la fusion ne protège pas tous nos monstres bête spi du ciblage?

Pourquoi une lien 4? Une 3 aurait été mieux. Pourquoi son effet n'empêche tout simplement pas toute forme de sacrifice? Ça aurait permis au deck de se protéger de nibiru, kaiju & cie, etc.

Un meilleur effet sur la dernière partie de la magie continue aurait été mieux. Le changement de position de combat n'est pas inutile, mais quelque chose qui annule ou détruit aurait été plus impactant.


Si Kadoc il surveille bien, il aura des p’tits cubes de fromage.

Crobe
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[OCG] Terminal world posté le [12/11/2023] à 14:32

Pour Genex le problème c'est que l'archétype partait d'assez loin, tu as plein de tutor (yen a 4 qui tuto quand ils sont invoqués normalement), et Birdman qui est plutôt cool, mais d'une part ça manque de moyens de générer des invocations / extend, d'autre part les monstres d'extra deck sont mauvais (pas de win condition en tout cas). Donc si on voulait améliorer "proprement" l'archétype, il faudrait peut être 2 à 3 extend, 1 m/p d'interrupt que tu peux tuto, 1 autre m/p pour tuto, donc on va dire au moins 4 ou 5 cartes de main deck, et en extra, 2 à 3 cartes pour faciliter les combo, et encore 1 à 2 pour les win condition, on arrive vite à un besoin de 8 ou 9 cartes de support. Evidemment ce n'est pas réaliste d'en sortir autant, donc ils ont essayé de trouver un moyen plus "efficient" de donner un bon plan de jeu au deck… Et ça passe par le link 1 qui est totalement con. Globalement si tu n'es pas interrompu, tu as des 1 card combo avec les 4 tutor (donc 12 starter 1 card combo), durant laquelle tu fais autour de 17 invocations normales, pour terminer avec 4 ou 5 interruptions. Mais si ton link 1 est interrompu tu ne fais littéralement rien.


Barrière de glace avait déjà reçu un support dans le SD, qui était moyen mais améliorait quand même le deck en introduisant des starter et extender assez intéressants. Avec cette vague de support, ça porte le deck à un autre niveau et tu as maintenant de très bonnes combo à faire. Cependant je doute de son potentiel méta à cause d'une fragilité encore trop importante et des moyens d'extend trop peu efficients ou spécifiques. Mais honnêtement les supports étaient très très forts et le deck tient la route compétitivement.


Infernoid est un deck très bizarre xD Tu as besoin d'open des cartes mauvaises en combinaison avec les autres pour pouvoir jouer, et en tout cas les cartes "mauvaises" (les monstres infernoid quoi), tu dois en jouer beaucoup donc d'une part ça fait des mains bizarres, et d'autre part ça empêche de jouer des staple. Mais franchement les supports sont plutôt bons, et ajouté au package Diabellstar / Snake eye, ya de quoi faire des belles choses ! J'ai même vu des combo Calamity lock vu que évidemment Decatron est un tuner pour une raison inconnue ^^


Pour Ritual beast, je rejoins le fait que c'était un deck qui avait déjà un gros potentiel, à l'époque Cannahawk avait été touché justement parce qu'il était méta et avait des lignes de play assez puissante pour les standards de l'époque. Et je pense qu'il a toujours un bon potentiel de combo actuellement, mais il manquait quand même de plusieurs choses : avoir une meilleure stabilité / autres moyen de commencer (jusque là on était assez dépendant de Elder), avoir des extend qui fonctionnent avec ton archétype pour ne pas perdre sur une interruption, et avoir des win condition plus variées que détruit 8 monstres avec les trap ^^ Les supports sont donc peut être un peu moins custom que Genex / Ice barrier, mais ils restent plutôt bons. Déjà on a enfin des moyens de commencer en 1 card combo et donc avoir des starter alternatifs. Il y a des moyens d'extend avec la nouvelle Lara, la fusion qui se spé gratuitement de l'extra. Et une nouvelle win condition avec la link 4. Donc je pense que ça répond aux problèmes du deck, reste à voir si ça y répond de façon suffisante ! Je pense pas que le deck sera méta évidemment mais il reste bien boosté.


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