Bienvenue visiteur, pour poster sur ce forum vous devez vous enregistrer.
Présentations Flux RSS Recherche
Pages : 1 2 ... 8 9 10 ... 11 12
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend
DD law
Membre
Messages : 1500


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 10:44

Cyber Dark Cannon / Cyberdark Cannon

Dark Dragon / Effect

LV3 1600/800

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) You can discard this card; add 1 Machine-Type “Cyberdark” monster from your Deck to your hand.

(2) During damage calculation, when a monster that this card is equipped to as an Equip Card attacks or is attacked: You can send 1 monster from your Deck to the Graveyard.

(3) If this card is sent to the Graveyard while equipped to a monster: You can draw 1 card.



Cyber Dark Claw / Cyberdark Claw

Dark Dragon / Effect

LV3 1600/800

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) You can discard this card; add 1 “Cyberdark” Spell/Trap Card from your Deck to your hand.

(2) During damage calculation, when a monster that this card is equipped to as an Equip Card attacks or is attacked: You can send 1 monster from your Extra Deck to the Graveyard.

(3) If this card is sent to the Graveyard while equipped to a monster: You can target 1 “Cyberdark” monster in your Graveyard; add it to your hand.



Cyberdark Inferno

Spell Field

Yu can only use this card name’s (2) effect once per turn.

(1) “Cyberdark” effect monsters you control equipped with Equip Cards cannot be targeted by, or destroyed by, an opponetn’s card effects.

(2) You can target 1 “Cyberdark” monster you control; return it to the hand, then, immediatley after this effect resolves, Normal Summon 1 “Cyberdark” monster.

(3) If this card on the field is destroyed by an opponent’s card effect: You can add 1 “Polymerization” Spell Card or “Fusion” Spell Card from your Deck to your hand.



Megaroid City

Spell Field

You can only use each of this card name’s effects once per turn. If you activate any of this card’s effects, you cannot Special Summon from the Extra Deck during this turn, except Fusion Monsters.

(1) You can target 1 other card you control; destroy it, and if you do, add 1 “roid” card from your Deck to your hand.

(2) During damage calculation, when a “roid” monster you control attacks or is attacked: You can send 1 “roid” monster from your Deck to the Graveyard; during this damage calculation only, switch the original ATK and DEF of that monster you control.



Mixeroid

Wind Machine / Effect

LV4 0/2200

You can only use each of this card name’s effects once per turn.

(1) You can Tribute 1 Machine-Type monster; Special Summon 1 non-WIND “roid” monster from your Deck.

(2) You can pay half your LP, then banish any number of Machine-Type monsters from your GY, including this card; Special Summon 1 “roid” Fusion Monster from your Extra Deck whose Level is the same as the combined Level of the banished monster’s, ignoring its Summoning conditions, and if you do, destroy it during the End Phase.



Deuterion

Water Dinosaur / Effect

LV5 2000/1400

You can only use each of this card name’s effects once per turn.

(1) You can discard this card; add 1 “Bonding” Spell/Trap Card from your Deck to your hand.

(2) If this card is Normal or Special Summoned: You can target 1 “Hydroggedon”, “Oxygeddon”, or “Deuterion” in your Graveyard; Special Summon it.



Bonding D2O

Spell Normal

You can only use this card name’s (2) effect once per turn.

(1) You can Tribute 2 “Deuterion” and 1 “Oxygeddon” from your hand or field; Special Summon 1 “Water Dragon” or “Water Dragon Cluster” from your hand, Deck, or GY. (This is treated as a Special Summon with “Bonding H2O”.

(2) If this card is in your GY, if “Water Dragon” or “Water Dragon Cluster” is sent from the field to your GY: You can add this card from your GY to your hand.



Bonding DHO

Trap Normal

(1) Shuffle 1 each of “Deuterion”, “Hydrogeddon”, and “Oxygeddon” from your hand or Graveyard into the Deck; Special Summon 1 “Water Dragon Cluster” from your hand or GY.

(2) You can banish this card from your GY; add 1 “Water Dragon” or “Water Dragon Cluster” from your Deck or GY to your hand.



Ne prends pas la vie trop au sérieux, toute façon, tu n’en sortiras pas vivant.

Neofrerot
Membre
Messages : 30115


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 10:58

C'est ce qui s'appelle ressortir du vieux.


Sinna
Membre
Messages : 1052


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 11:14

:facepalm:


E

Neofrerot
Membre
Messages : 30115


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 11:24

Ce qui est vraiment frustrant c'est qu'il sorte maintenant des cartes que l'on aurait aimé avoir en étant enfant, mais dont on se moque éperdument en étant adulte. Et pourtant ils font du fanservice sur du vieux, mais qui achètera ça franchement à part les collectionneurs? Les gosses qui n'ont jamais vu la série et qui ne savent même pas qui sont les protagonistes de GX ou duel monsters? Franchement konami, c'est n'imp. Jles pensais plus roublards que ça. Ils sont à court d'idée ma parole. J'aimerais bien voir les comptes pour savoir le nombre de paquets achetés pour du fanservice vs du méta.


Sinna
Membre
Messages : 1052


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 11:32

Oui voila c'est pour ça que je ne comprend pas du tout l’intérêt de ce pack à part pour les fans hardcore de GX :/


E

Shing
Membre
Messages : 3820


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 12:38

Cyber Dark… Mouais, ça peut devenir un peu jouable en local, mais pas plus je pense.


Après, roid… –'


Franchement, je suis plutôt content, mais d'un autre côté, à part les collectionneurs et les nostalgies, qui va acheter ces… machins ?


Spoiler :

Kaltar
Membre
Messages : 1064


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 13:17

Citation de Neofrerot Le [17/05/2017] à 11:24

Ce qui est vraiment frustrant c'est qu'il sorte maintenant des cartes que l'on aurait aimé avoir en étant enfant, mais dont on se moque éperdument en étant adulte. Et pourtant ils font du fanservice sur du vieux, mais qui achètera ça franchement à part les collectionneurs? Les gosses qui n'ont jamais vu la série et qui ne savent même pas qui sont les protagonistes de GX ou duel monsters? Franchement konami, c'est n'imp. Jles pensais plus roublards que ça. Ils sont à court d'idée ma parole. J'aimerais bien voir les comptes pour savoir le nombre de paquets achetés pour du fanservice vs du méta.


Tu as bien résumé la chose


Après fanservice c'est peut-être pas le bon mot…Peu de gens étaient à fond avec ces archétypes là ^^


Puis les cartes existaient même pas dans l'anime…Je pige pas trop ce qu'ils essayent de faire non plus…Peut-être toucher les collectionneurs effectivement m'enfin j'en suis un et ça me donne pas trop envie quoi


Supersonic18
Membre
Messages : 2776


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 13:37

Ils tentent de raviver la flamme avec leur fameuse methode du:


– monstres inciblables ou non affecté

– defausse de la main et/ou ban du cimetiere pour tuto ou spé.

– si detruit je tuto ou je spé

– si je fais A, il se passe B qui entraine C et qui declenche D, le tout en 1 carte sinon c'est pas drole…


Tout le réchauffé de ces dernieres annees qui a rendu le jeu morose comme pas permis.


Lightning
Membre
Messages : 3187


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 14:20

Citation de Supersonic18 Le [17/05/2017] à 13:37

– si je fais A, il se passe B qui entraine C et qui declenche D, le tout en 1 carte sinon c'est pas drole…


A la limite si ça s'arrête a D ça va… Avec Zoodiac ca va jusqu'à Z en 1 carte…


Yu-Gi-Bro Team Egality <3
https://www.youtube.com/channel/UCk8FlEotP8pXVKPX2-a_XQw/featured

Sinna
Membre
Messages : 1052


haut haut de page
[OCG/TCG] Duelist Pack : Duelist Legend posté le [17/05/2017] à 14:24

C'est vrai que les tours qui durent une demi heure chacun ça toujours était fun x)


E

Pages : 1 2 ... 8 9 10 ... 11 12